• معرفی کانال تلگرام
  • معرفی کانال تلگرا م

کانــال هـای پیشنهادی

آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 24 بهمن 1396
    
تعداد بازدید: 843
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/11/24
منبع : همیار وب

اپلیکیشن تلگرام که به عنوان یک شبکه اجتماعی پیام رسان، رشد بسیاری را در این چند ساله داشته است طرفداران بسیاری را در دنیا و به خصوص در کشور ما دارد. از زمانی که تلگرام به بازار آمد وایبر و واتس آپ به کلی از یاد رفتند. البته واتس آپ هنوز هم کاربران ایرانی زیادی را دارد ولی هیچ وقت به تلگرام نمی رسد. برای بازاریابان اینترنتی و طراحان کمپین تبلیغاتی ظهور شبکه های اجتماعی جدید چندان هم اتفاق جدیدی نیست...

 

 

به نظر خیلی ها تلگرام می تواند برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ابزاری هدفمند به حساب آید و بسیاری از مشکلات کسب و کارهای آنلاین را از بین ببرد. تلگرام که مانند دیگر شبکه های اجتماعی کاملا رایگان است می تواند ابزار خوبی برای پیشرفت در تعامل با کاربران یک کسب و کار باشد. در این مقاله قصد دارم راجع به پیام رسان تلگرام و مزیت های آن صحبت کنم. و اینکه آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟ یا خیر! پس برای دانستن موارد ذکر شده همراه همیار وب باشید.

 

ویژگی های منحصر به فرد تلگرام

 

افزایش کاربران تلگرام

یکی از مزیت های این شبکه اجتماعی پیام رسان این است که کاربرانش روز به روز در حال افزایش است. جالب است بدانید روزانه ۲۲۰ هزار نفر به تلگرام می پیوندند و چیزی حدود 15 میلیادر پیام در روز بین کاربران رد و بدل می شود. بسیاری از متخصصان بازاریابی معتقد هستند تلگرام یک ابزار  حرفه ای در بازاریابی اینترنتی است و نباید به هیچ وجه دست کمش بگیرید.

 

امنیت بسیار بالا

یکی از مواردی که تلگرام را از دیگر رقبایش متمایز کرده است امنیت بسیار بالاش است. در تلگرام می توانید از Secret Chat که یک رمز نگاری بسیار حرفه ای دارد برای چت کردن استفاده کنید. پیام های رد و بدل شده در تلگرام را می توانید با قابلیت Self-destruct تاریخ مصرف برایشان تعیین کنید. مثلا می توانید تعیین کنید بعد از یک روز یا یک هفته پیام ها از بین بروند و دیگر قابل روئیت نباشند. همین قابلیت برای بسیاری از بازاریابان اینترنتی خیلی کاربردی است. مثلا می توانید تاریخ انقضا برای کدهای تخفیف زمان دار خود که برای کاربرانتان ارسال می کنید تعیین کنید.

 

کانال تلگرام

یکی از قابلیت هایی که تلگرام به اپلیکیشن خود افزوده است ساخت کانال است. تلگرام از چت دو نفره و گروهی چیزی فراتر از آن را ارائه کرده است. از طریق کانال می توانید با تعداد بسیار زیادی از افراد ارتباط داشته باشید. از طریق کانال می توانید پیام خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. از طریق کانال می توانید هر زمانی که دوست داشتید هر پیامی اعم از نوشته، عکس، لینک و … را برای کاربرانتان ارسال کنید و از دیده شدن لحظه به لظحه آن توسط کاربرانتان با خبر شوید. این یعنی یک ابزار فوق العاده برای بازاریابی اینترنتی.

 

یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان

تلگرام یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان است. توسط پست هایی که در این شبکه پیام رسان به اشتراک می گذارید می توانید آن را دست به دست بین کاربران زیادی بچرخانید. فرض کنید پستی را در کانال خود به اشتراک می گذارید که مورد توجه برخی از کاربرانتان است و در واقع از آن پست شما خیلی خوششان می آید. در این صورت آن پست شما که حاوی آدرس سایت یا کانل شما است را برای دوستانشان فوروارد می کنند و از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند.

 

آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟

همانطور که برخی از ویژگی های این شبکه اجتماعی پیام رسان را برای شما عنوان کردم مطمئن هستم پی به قدرت آن در بازاریابی اینترنتی برده اید. شما از طریق تلگرام می توانید هزینه های بازاریابی خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال می توانید به جای اینکه پیشنهاد های خود را از طریق ایمیل به کاربرانتان ارسال کنید می توانید خیلی راحت همان پیشنهادها را از طریق تلگرام به دست آن ها برسانید. با این کار دیگر احتیاج به پرداخت هزینه برای سرور ایمیل مارکتینگ ندارید. البته قدرت ایمیل را به هیچ عنوان زیر سوال نمی برم. این فقط یک پیشنهاد است!

برای این کار باید کاربران سایت خود را ترغیب به عضویت در کانال تلگرام خود کنید. می توانید از بنرهای عضویت در کانال تلگرام خود در زیر تمام پست هایتان استفاده کنید. یا اینکه به جای اینکه ایمیل کاربر را در ازای هدیه ای از او بگیرید سعی کنید همان هدیه را در کانال تلگرام خود قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای دریافت آن هدیه به کانال تلگرام شما مراجعه کنند. یا می توانید به واسطه دریافت کدهای تخفیف محصولاتتان آن ها را به تلگرامتان بکشانید. در کل باید دکمه های فراخوان یا CTA های سایتتان را به عضویت در کانال تلگرامتان ختم کنید.

 

جمع بندی و سخن آخر

سخن پایانی این است که از طریق این شبکه اجتماعی پیام رسان می توانید کسب و کار اینترنتیخود را به صورت ویژه ای گسترش دهید. به خاطر اینکه از این طریق می توانید مخاطبان دیگری از بازار هدف خود را شناسایی کنید و به سمت کسب و کار خود سوق دهید. ممکن است کسی که عضو تلگرام باشد در شبکه های اجتماعی دیگری فعالیتی نداشته باشد. خیلی از افراد را می شناسم که این گونه اند یعنی مثلا تلگرام دارند ولی اینستاگرام ندارند.

تلگرام ابزاری است که بسیاری از بازاریابان روی آن سرمایه گذاری کرده اند زیرا همان طور که گفتم از طریق آن می توان به افراد زیادی دسترسی داشت. ولی از این موضوع نباید غافل شوید که محتوایی که در تلگرامتان تولید می کنید باید خوب و جذب کننده باشد درست مثل محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید. پس از این ابزار حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی خود غافل نشوید و حتما از آن استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.